maanantai 29. joulukuuta 2014

Lunta tulvillaan

 Kodinhoitohuoneen ikkunan tuunausta...


Kodinhoitohuoneen oven ikkunasta avautuu tällainen näkymä. Ja aivan yhtä hyvin kuin sisältä ulos, näkyy ulkoa sisälle, varsinkin pimeällä valojen ollessa päällä. Tällainen ikkuna oli toki ihan tietoinen ratkaisu. Oletuksena meille oli tulossa sellainen ropeloinen ikkuna, joista ei olisi näkynyt kumpaankaan suuntaan koskaan, ei ulos eikä sisälle. Sellaisia emme kuitenkaan halunneet, tämä antaa enemmän muuntautumismahdollisuuksia. Olen visioinut tähän ikkunaan pitsiverhoja ja vastaavia, mutta ennen kuin sopiva sellainen löytyy tein toisenlaisen ratkaisun, josta mieskin tykkäsi.


Ikkunassa leijailee lumihiutaleita! 

Ja nuo lumihiutaleet ovat hammastahnaa. Rainbowin White- merkkistä. Aiemmin olen jostain lueskellut erilaisia sekotussuhteita tahnalle ja vedelle, minä käytin pelkkää tahnaa. Onhan näitä kautta aikojen tehty piimällä ja maitorahkalla ym. Minua huomattavasti enemmän miellytti tämä hammastahna versio. Hajukin on mukavampi, josko noista mikään nyt hirmuisesti haisee.

Sabluunaksi tulostin netistä piirretyn lumihiutaleen kuvan ja leikkasin keskustan pois. Tein tämän tavallista tulostin paperia sabloonana käyttäen, olin liian malttamaton ehtiäkseni hommaamaan piirtoheitinkalvoa tai vastaavia ja hyvinhän se näytti tälläkin toimivan.
Tuputtimeksi leikkasin tiskisienen pehmeämmältä puolelta pienen kaistaleen.

Olen enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen!
Ulkovalojen päällä olessa, sisältä ulos katsoessa näyttää kuin nuo hiutaleet kimmeltäisivät kuin oikeat!
Mies heti käytännöllisesti totesi, että tämä pitää sitten pestessä pestä varovasti pois.
Jaa, miksi?!
No, tajusinhan minä sen sitten itsekin. Hammastahnassa, kun yleensä on niitä rakeita tai vastaavia etteivät sitten hankaa ikkunaa. Ihan kovin kummosia rakeita ei tässä halpistahnassa ainakaan ollut, joten mitään spesiaali tahnoja ei tässäkään mielessä kannata tähän askartelukäyttöön ottaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos viestistäsi!